maanantai 4. heinäkuuta 2011

Torilta ostettua ja vanhan lämmittelyä

Lauantaina käytiin legendaarisella Tammelan torilla (Tampere) katsastamassa tarjontaa.
Järkytys oli suuri, kun kiukkuset mammat möi rikkinäistä Arabian kukkalautasta 15 eurolla. Vanhoissa kipoissa ja kupeissa oli kyllä ihan vihoviimeinen hinta. Minä käytetyn tavaran vankkumattomana kannattajana ymmärrän ja hyväksyn, että kunnollisesta, ehjästä (okei, mun läpi menee pienet säröt, kulumat ja kolhutkin) esineestä / tavarasta / vaatteesta pyydetään käypä hinta, ei idea olekaan se, että polkuhinnalla myydään. Mutta hei, joku roti! Ihailin sellaista kaunista Arabian voipyttyäkin, sitä kaikkein pienintä (halkaisia noin 10-15 senttiä, en ole ihan varma). Se makso kuulkaas 90 euroa. Siis yhdeksänkymppiä!! En ostanut.

No enhän tietenkään tyhjin käsin sieltä lähtenyt! Kuitenkaan.
Upea potta tarttu matkaan, tähän ei sitten ihan kuka tahansa kakikkaan!
Kiva mies möi sitä, se pyysi 12 euroa, tarjosin seitsemän. Neton neton netto oli 10 euroa, olin ihan tyytyväinen.
(Minulla on jo yksi tälläinen, isäni vanha. Sitä on vain säilytetty hävyttömän kaltoin ja emali on huonossa hapessa... Nyt mulla on priima ja sekunda!)


Sitten yksi mukava naisihminen möi minulle tennarit. Näissä on hieman kasvunvaraa... Minipirkko käyttää nyt kokoa 23, nämä ovat kokoa 28. Mutta musta niissä oli jotain ihanaa ja niistä pyydettiin euron, oli ostettava!


On täällä muutakin tehty kun rahaa hassattu! Vanha ystäväni, mummonneliöpeitto on saanut ansaitsemaansa huomiota PITKÄN paussin jälkeen...


Muistakaahan osallistua ARVONTAAN!!

4 kommenttia:

  1. Ompahan siisti potta :) Eikä hirveän hintainen. Välillä oikeasti ihmettelen hinnoitteluja kirppiksillä. Etenkin likaiset, mutta kalliit vaatteet ärsyttää. mur. Mutta tuolla taustalla näkyvä ruusupurkki on tuttu - äiti säilyttää sellasessa raesokeria...

    VastaaPoista
  2. ruusupurkki on aarre :) mummo antoi sen minulle ja tykkään! siellä on kuulemma alunperin myyty kahvia! mulla se on tyhjänä, kun en ole vielä keksinyt mitä sinne pistän. mutta raesokru kyllä menis sinne hyvin ;D

    VastaaPoista
  3. Hypistelin taannoin juuri sellaista ylihintaista ja rikkipoikkikulunutta pottaa kirppiksellä ja mies ihmetteli oikein ääneen, että mitä h***tiä teen potalla. On siinä kans yks tampio.

    Jos sokeria, ni miksei vaikka sormisuoliakin?

    VastaaPoista
  4. joskus tuntuu, että noi äijät ei tajua kyllä yhtään mitään! en mä nyt voi sanoa, että meilläään kamalan innostuneena otettiin tuo potta vastaan...

    VastaaPoista

Kiva kun jätät viestiä!