maanantai 17. lokakuuta 2011

Tunnustus

Kiitos RuusuLiisa tunnustuksesta!


Tämän myötä saan kertoa itsestäni 7 asiaa (saa olla ihan joutavaakin!) ja koska tykkään aina nämä jotenkin katekorioida, niin kerrotaanpas nyt sitten 7 asiaa Nipsun kirjakokoelmasta.
(olen ollut kova likka lukemaan, ihan pikkutytöstä asti ja mulla on kivasti kirjoja kertynyt vuosien saatossa..)


* Olen lukenut Raija Orasen Puhtaat Valkeat Lakanat jo about kymmenen vuoden aikana kerran joka ikinen vuosi. Ja aina nauran samoissa kohdissa... Ehdoton suosikkini on tuotannonjohtaja Nuutinen sekä kansanedustaja Veijo Salmi. Kurppakin on kiva, kuten myös koko Raikkaan perhe. Rakastan sitä kirjaa. Luonnollisesti minulla on DVD:nä koko sarja...

* Sofi Oksasen Puhdistus on minulla ollut viime joulusta asti kesken. En vain pääse siinä eteenpäin... (tämä kyllä hävettää tunnistaa julkisesti!)

* Luin lapsena Merja Jalon hevoskirjoja ja niitä minulla on vielä vino pino. Samoin on Neiti Etsivä -kirjoja. Ne oli pikkulikkana niin jännittäviä...
 
* Paras kirja, jonka olen ikinä lukenut (so far!) on Diane Setterfieldin Kolmastoista Kertomus

* Minulla on  kiva kokoelma Venäjän viimeiseen tsaariperheeseen liittyvää kirjallisuutta ja elämäkertaa. Olen ollut niin kiinnostunut kyseisestä asiasta, että olen kaksi kertaa matkustanutkin Pietariin näkemään palatseja ja muita tapahtumapaikkoja . Ja tietysti ostanut lisää kirjoja :D

* Edellä mainitun lisäksi minulla on monta Marilyn Monroe kirjaa; sekä elämäkertaa että erilaisia kuvakirjoja. Tämän lisäksi olen teininä keräillyt Marilyn -kortteja, joita minulla edelleen on about 200 kpl.

* Luin Riikka Pulkkisen RAJA kirjan joskus vuonna 2007. Tykkäsin ihan valtavasti ja minuun teki vaikutuksen se, että hän oli hyvin ikäiseni nainen ja ilmeisen taitava. Etsin hänet silloin facebookista ja kirjoitin hänelle viestin, kuinka pidin kirjasta ja kiitin lukuelämyksestä. Hän vastasi minulle näin:

Kiitos paljon palautteesta! on aina mukavaa saada kiitoksia kirjasta (varsinkin kun toisen kirjan kirjoittaminen tuntuu aina välillä niin vaikealta).
Kiitos!

Kevättä. Mustarastaan laulua.

R

Ja se toinen kirja, jota hän oli kirjoittamassa oli menetysromani TOTTA.



Laitan tämän tunnustuksen edelleen Jotain Sinistä -blogin Sinille, jolla on aina niin todella kauniita kuvia blogissaan!

5 kommenttia:

  1. Luin hetki sitten tuon Puhdistuksen. En meinannut päästä alkua pitemmälle, vähän väkisin joutui lukemaan. Loppua kohden sitten ei olisi malttanut pitää näppejään irti koko kirjasta ;)

    Tässä tulikin samalla kiva kirjavinkkin. Pitääkin kirjastosta etsiä tuon Pulkkisen tuotantoa.. Kiitos!:)

    VastaaPoista
  2. No tiedätkö Minni, mä olen ihan varma, että niin mullakin kävis!! Ja olen kuullut, että samoin on käynyt muillekin kyseisen kirjan kanssa...
    Suosittelen kyllä lämpimästi Pulkkisen molempia kirjoja!

    VastaaPoista
  3. Mäkin oon lukenu nuo Kolmastoista kertomus ja Raja. Ja tykkäsin molemmista ihan tosi paljon!
    -jenni-

    VastaaPoista
  4. Sinulle olisi tunnustus blogissani mutta sehän on tämä sama. No, höh! No, sait tuplana! :)

    VastaaPoista

Kiva kun jätät viestiä!