sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Kuvia viikon varrelta...

Lapsen synttäreiden juhlaviikko vetelee viimeisiään... Kylään ollaan saatu sukulaisia, ystäviä ja myös lastensynttärit tuli eilen vietettyä. Hulinaa ja epäonnistuneita leipomuksia, karkkia, poppareita ja limpparia. Näin sunnuntaina katse jo tulevassa viikossa, ihanan lyhyessä (työn puitteissa) sellaisessa.

Vaikka en enää varsinaisesti Tampereella asukaan, olen silti onnellinen ensi perjantain hulinasta ja siitä, että Sauli päätti pitää juhlat nimenomaan Mansessa. Olen sydämeltäni ikuinen Tamperelainen, love that city. Puhunkin todella heviä tampereen murretta ja olen siitä ylpeä, se on osa minua. Ajan päivittäin Haulitornin ja Näsinneulan ohitse, ne ja mustamakkara & Popeda (I LOVE PATE) ovat sitä diipeintä tamperelaisuutta minulle. Olen ylpeä meidän maineestamme hieman juntterona, mutta sympaattisena kansana. 

Ja koska olen postannut pelkkää villasukkaa viime aikoina, kuvasinkin teille Jotain Ihan Muuta. 

Se on ohi tältä vuodelta, etelä-Pohjalaisen miehen hirvikausi. Seinällä onkin uusin perheenjäsen, upea sarvipää! Kyllä kelpaa tuohon ripustaa joulupalloa. Aikaisemmat sarvet löytyvät tästä postauksesta. Ja mun oma vaatimaton saalis täältä.


Tuossa ihanassa Valkoisen Puun alusessa oli alkuviikosta kakku (kiitos K!)  ja nyt siinä on kynttiläiset.


Satula odottaa Singerikäsittelyä, uusi pöytäliina (taas). Osa edellisistä löytyy täältä .



Pienen synttärisankarin petiosasto näytti aamulla tältä :) RRRakastetaan noita pupulakanoita (H&M).

Yksi pitkäaikaisimmista bestiksistäni kävi kylässä ja hänelle ja hänen pienellä tyttärelleen annettiin pikku paketit mukaan.

Tunnelmavalotkin on jo viritelty - ainakin kahdet. Mukavasti tuo kivaa tunnelmaa pirttiin...

***********
Hyvää ensimmäistä adventtia ja hyvää työ / koti / loma -viikkoa.
Ihanaa kun piipahdit <3

2 kommenttia:

  1. Komiat on sarvet! Minäkään en aivan Tampereella asu, enkä edes ole sieltä kotoisin, mutta juurikin viime viikolla huomasin vetäväni hyvin uskottavaa mansen murretta ja se tulee nyt jo ihan luonnostaan. Alussa tänne vasta muuttaneena huvitti se kummeli-puhe :) Sopivan juntti kaupunki tämä on minullekin - maalta kun olen itsekin kotoisin. Mukavaa joulun odotusta teille! ps. Arvaan, että nuo pupulakanat olis meilläkin niin POP!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KUMMELI -PUHE, hieno termi :) Nää murrehommat on jänniä, mies on tosiaan etelä-Pohjanmaalta, missä on ihan oma murteensa ja huomaan välillä puhuvani ihan sitä!
      Vielä hetki sitten pupulakanoita oli tilattavissa h&m nettikaupassa, käy katsomassa. Ainakin nää meidän on ihan mielettömän hyvät, paljon käytetty ja ei ole materiaali mennyt miskikään. Voin todella suositella!

      Poista

Kiva kun jätät viestiä!