sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Meet my new chair!

Minä muutin Nipsun kotiin. Olen hieman elämää nähnyt Artekin tuoli nro 68.
Tulin Helsingistä yhden Päiskän Toyotan takaluukussa manseen ja täällä Pirkanmaalla on oleva mun loppusijoituspaikka. Olen hiukan laiffia nähnyt yksilö, mutta mut pistetään kyllä kondikseen. Mä säilyn kutakuinkin tän värisenä, mutta puuosat mulla hiotaan ja sitten lakataan uudelleen ja tuo istuinhomma saa uuden, ehkä pehmustetun, verhoilun. Mua on suunniteltu eteiseen sellaiseksi tuoliksi, mihin voipi istahtaa ja laittaa vaikka kenkiä jalkaan, siellä uudessa kodissa siis (siinä siis missä nyt on vasta anturanmuotti paikallaan). Sen aikaa mä olen ehkä tuolla etelä-Pohjanmaalla, missä mut muuten hyvin todennäköisesti entrataankin.
Mä löydyn huuto.netistä ja maksoin 25 euroa. Nipsun mielestä olen todella worth it!

Kuulin muuten juttua, että meille on huudeltu sieltä myös neljän hengen Artekin ruokapöytä!
En oo sitä vielä nähny kun se on kai jossain Liedossa. Se mennään hakeen ensi viikolla. Sen olis sitten tarkoitus tulla sinne uuteen kämppään arkiruokapöydäksi. Ja siihen nyt sitten metsästetään tuoleja. Toi Nipsu haluais nää:

kuva: www.artek.fi


Mutta kun tää tuoli (nro 63) maksaa hunajaa, jos kaupasta hakee ja käytettynä ei ole kamalasti liikenteessä... Kaiken lisäksi tuon kankaan tulisi olla sellaista, mikä soveltuu hyvin lapsiperheen köökiin, ts pystyttävä pyyhkimään hyvin.

Mutta että tällästä nyt tällä kertaa! Mukavaa viikkoa!

6 kommenttia:

  1. huudosta voi tosiaan tehdä löytöjä:) nuo artekin aarteet on hirmu kauniita, kelpais omaankin kotiin, mutta uutena ne on kaallita ja huutiksesta en jaksa kytätä... ehkä joskus, aika aikaa kutakin:)

    VastaaPoista
  2. Tuo oli kyllä löytö! ja hinnasta puhumattakaan. Onko Lieto sulle tuttu paikka? Jos ei niin kannattaa pysähtyä siinä vanhaintavaran kaupassa. Todellinen löytölaari. Sieltä se oma jakkarakin löytyi. Ihan huippu paikka. Mukavaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  3. Ihana tuoli! Arvaa vaan jos käyn aina täällä HKI:n päässä kuolaamassa Artekin kaupassa. Se paikka on taivas maan päällä! Tosi erittäin taivaissa myös hinnat, joten kaikki ylimääräinen hillo olisi kyllä tarpeen..

    VastaaPoista
  4. Artekit on kyllä aarteita. Ihania ja ikuisia. Onnittelen :)

    VastaaPoista
  5. Ihana tuoli. Saltunraitilta löytyy 4 artekkia ..valitettavasti täällä ei osata antaa niille juurikaan niiden ansaitsemaan arvoa ..ehkä jossain kohtaa vielä.

    VastaaPoista
  6. Laura: todellakin, hos haluaa hieman halvemmalla päästä, on pakko kytätä vanhaa :)ihana sun kehräämö, tarvii ajan kanssa tutustua paremmin!

    Suveliina: kiitos vinkistä! miehen olen nallittanut pöytää hakemaan, joten tällä kertaa jää, mutta pidetään mielessä :)

    Kiira: Mä voin virallisesti nyt sulle tässä luvata, että saat ton perinnöksi <3

    Peppi: ikuista hyvinkin, yks palli kerrallaan, kun oon kahdeksankymppinen, mulla on jo kokoelma :)

    aNNa: kyllä nyt täytyy pistää kurssi nousuun !:)

    VastaaPoista

Kiva kun jätät viestiä!